Nyhedsbrev
Modtag gode tilbud direkte i din indbakke og bliv fordelsgæst hos Hotel Dagmar og Danske Hoteller. Du optjener herefter bonus 2,5% på dine online bookinger og i restauranten på Hotel Dagmar
Lidt mere om hotellet...
"Den, der ikke har besøgt Ribe, sovet en nat på "Hotel Dagmar" og hørt kvarterslagene fra domkirken, kender ikke Danmark..." Således skrev engang den berømte journalist og forfatter Andreas Vinding. Og mange giver ham ret. "Hotel Dagmar" - med den 900 år gamle domkirke som genbo og med sine røde mure og det røde tegltag, betragtes tillige som en historisk seværdighed i Danmarks ældste by.
Det oprindelige hus på Torvet blev i 1580 ødelagt af en brand, men rådmand - og senere borgmester - Laurids Thøgersen lod i 1581 opføre en ny statelig gård. Efter at have været i den velstående Baggesen familiens eje blev huset fra ca. 1700 bolig for Ribes skiftende præsidenter, en art overborgmestre, som byen kunne rose sig af i ca. 100 år af sin velmagtstid. Den første præsident i huset her blev Carsten Worm, barnebarn af den berømte Ole Worm. Ved Peter Ussings død i 1788 blev præsidentembedet ophævet, og fra omkring 1800 blev her gæstgivergård under navnet "Greisens Hotel" eller "Gæstgivergården".
Navnet "Hotel Dagmar" opstod først i 1912 i forbindelse med en større renovering. Efterfølgende renoveringer er gennem årene foretaget med nænsom hånd og respekt for det mere end 425 år gamle hus og dets ægte miljø.
Da Tage Th. Pedersen i 1956 købte hotellet, satte han sig for, at hotellet skulle fungere som et 1. klasses hotel, når nu det spændende miljø var til stede. Leif G. Petersen og hans kone Lene, der tog over i slutningen af halvfemserne, er fulgt i faderens fodspor. Også de sætter en stor ære i, at nødvendige renoveringer foretages med nænsom hånd og respekt for det gamle hus.
På Hotel Dagmar tilbyder vi oplevelser af høj kvalitet, hvad enten der er tale om forretningsovernatninger, romantiske weekendophold, en oplevelsesrig miniferie for hele familien, golf på alle niveauer, firmafester, den runde fødselsdag eller et koncentreret kursusforløb. Vores varemærke er gennemført kvalitet i ét af Danmarks smukkeste hoteller.
Det er vores filosofi, at glade medarbejdere skaber gode miljøer og en god service i dagligdagen, hvorfor vi har valgt at satse på veluddannede medarbejdere og bidrager selv til at højne branchens standard ved at uddanne et stort antal elever. Hvert år til jul afholdes f.eks. elevmesterskaber for vore mange kokkeelever.
I Danske Hoteller har vi nedsat en arbejdsgruppe, der løbende følger udviklingen indenfor miljø og energi. Vi bidrager til et bæredygtigt miljø ved brug af miljøvenlige rengøringsmidler, affaldssortering og søger at nedbringe udledningen af CO2 ved at forbruge mest muligt energi, der stammer fra vedvarende energikilder.
Mindre kæledyr er velkomne på hotellet - dog mod betaling af et mindre tillæg.
Vi bestræber os meget på at give vore gæster rigtig gode oplevelser, og vore dygtige medarbejdere står til rådighed, hvis der opstår behov under opholdet.
Det er derfor vores håb, at man som gæst hos os får en rigtig god oplevelse under besøget.